Service Desk hos er

Förstklassig IT-support i era lokaler

Funderar du på att lägga ut din IT-support “inhouse”?

Vi har lång- och gedigen erfarenhet av att driva IT-support “inhouse” hos våra kunder. Vi erbjuder en komplett IT-supportlösning med telefoni, ärendesystem och personal.
Fördelar med att lägga ut sin IT-support
  • Reducering av kostnader för egen IT-personal
  • Möjlighet till övertag av IT-personal
  • Reducera licenskostnader för egna IT-supportrelaterade verktyg
  • Förbättring av Kvalitet/Processer/Arbetssätt
  • Frigör ledare som tidigare var knuten till er IT-support
  • Flexibla öppettider
  • Avtalsperiod i 24- eller 36 månader
  • Möjlighet till kostnadsreducering under avtalsperioden
Vårt “Best Practice” verktygsstöd
  • Telefonisystem
  • Ärendehanteringssystem ITIL v.3
  • Kunskapssystem
  • Självbetjäningsportal
  • Identifikationssystem för behörighetsadministration (Active Directory)
  • Fjärrstyrningsverktyg
Vår organisation och processer
  • 1:st line support
  • 2:nd line support
  • OnSite på-platsen-support
  • ITIL-Managers (Service Desk-, Incident-, Problem-, Knowledge- & Change-)
  • Administration av behörigheter/rättigheter, PC-lifecycle, Telefoni, Inventarier mm.
  • Regelbundna kvalitetsmätningar
  • Rapportering
  • Förbättringsforum (proaktivitet)